Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Eduard Bucium: Chemări de cai


Iubito, dinspre munte vin ninsori
Mă bântuie un dor de zurgălăi
Ascunde-mă de ger în ochii tăi
Să nu mă fure caii zburători...

Iubito, vin poveşti dinspre câmpii
Şi-mi ard în piept, ca pulberea, migraţii
Leagă-mă strâns, căci mă nechează fraţii
Fantomele din stepe, herghelii...

Iubito, vin talazuri dinspre mare
Şi-n gând la mine se ciocnesc corăbii
Închide-mă-ntre gratii şi-ntre săbii,
Mă strigă cai de vânt, de după zare...

Iubito, de pe deal, soarele cade,
Rostogolit, în vale, spre amurg
Ţine-mă strâns, căci armăsarul murg
A dor de ducă, din copite-mi bate...

Iubito, noaptea mă transformă-n orbul
Care te-adoră doar cu simţul mâinii
Veghează-mă, păzeşte-mă cu câinii,
Căci văd un cal mai negru decât corbul,

Ce mă ademeneşte, ca smintitul,
Să-ncalec, să ne facem vânt şi stele
Iubito, palmele îţi fă zăbrele
Pe ochii mei, s-apuc iar răsăritul.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10