Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ionuț-Tiberiu Balan: Poezie


de-ai ști ce ușor e să îmbătrînești intrînd cu privirea
în ultima lumină stradală de pe strada ta
pînă la poartă mai sînt 50 de metri de întuneric pur
poleiul marchează începutul unui dezastru
alunec șidau cu fruntea de marginea balconului
am ațipit, sînt puțin obosit, am băut cîteva pahare de vin
dintr-o sticlă de cinci litri luată de la crama aia mizeră
orice oraș are crama lui
bidonul ăsta îmi aduce aminte că obișnuiam să merg la izvor cînd eram copil
doamne, ce somn m-a prins așa deodată
te superi dacă
prea tîrziu, sînt la foișor, am cărat mașina de scris după mine
a dracului de grea și nici nu o pot folosi, am uitat că trebuie să-i schimb tușul
și-mi scot un carnețel umed la colțuri de la buzunarul drept
iar în cel stîng, cel rupt, mi-a încăput o bere ieftină care s-a și încălzit de cît timp mă tot plimb
așa
între zile
ce cald e aici! deschideți ușa larg, mai larg
să iasă și fumul de țigară
nici septembrie nu e și 18 grade sînt mai mult decît suficiente
ca să adorm după
un
mă deranjează pătura la picioare, am tălpile reci
asta ar putea să fie ultima iarnă, citisem o poezie astfel
că nu există putere mai mare decît
nu îmi mai amintesc de aici, oricum - n-am mai recitat cu adevărat
de cînd fugeam dezbrăcat prin camere și rodeam cartofi aproape cruzi
și-mi desenam pe brațe flori și tot pomeneam de nichita
și nu puteam să-i recit o poezie cap-coadă
parcă aș mai închide ochii
poate doar o
secundă

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10