Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Dogaru Adi: Cuget de român


Știu c-ați vrea să vă slujesc, să mă vând pentru arginți
Sufletul să-mi pângăresc, să-mi las calea către sfinți!
Ce să fac eu cu puterea,la ce-i bună bogăția
Dacă țara-mi tristă plânge, dacă plânge România?
De mi-ați da funcții înalte, dregător, pașă sau agă
Nu mă vând pe toți arginții, nu-mi dau demnitatea șpagă!
Sunt român cu țara-n sânge și am spiritul de dac
Onoarea n-are măsură,demnitatea nu-i la sac!
Eu nu am decât un crez,vreau să-mi înflorească țara
Vreau miros de pâine coaptă și s-aud cum merge moara !
Nu vreau bani și nici palate,nu vreau nici o bogăție
Cântec vreau și voie bună,lacrimi doar de bucurie!
Vreau să văd țăranul vesel și deschis cum robotește
S-aud susur de izvoare, pasărea cum ciripește!
Să văd sate renăscute și descrise-n poezii
Și pe uliță cum țipă și se joacă mulți copii!
Să văd cum coboară turma mioritică în vale
Câmpul să mi-l văd cu lanuri și pășunile în floare!
Să-mi văd țara primenită ca în zi de sărbătoare
Să m-adoarmă poezia, ciocârlia vreau să zboare!

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10