Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Dan Tipuriță: Așteptarea



Am așteptat o viață să vină americanii
acum tot îi aștept în traistă cu-un vaccin
precum e serul vieții care lungește anii
rătăcitori ca norii pe cerul din senin.

Astfel, cu ochii strânși mereu către apus
mi s-a albit o geană de când cu așteptarea,
îmi va cădea ca frunza privirii ce s-a dus
la un priveghi de lacrimi să țină lumânarea.

Și nu știu cum se face că-am căpătat o cană
din care-mi beau o febră cu vin din patru zări
și mă trezesc că-s mort, în viața de pomană
pe care mi-o trăiesc golit de așteptări.

Torc mereu la zile de le încurc la număr,
deja mă simt un clopot. Ca pulsul vremii bate.
De nici nu mai aud șoptindu-mi peste umăr
un morb într-o beție de optișpe carate.

Da, încă mai aștept. Ei sunt mândria faimei,
eu doar cu sărăcia, și-n moarte-i mai aștept.
Și dacă tot sunt dus, îmi vine să-i dau naibii,
să-nviu printr-o minune cu mâinile pe piept.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10