Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Savu Popa:***


Am observat,
De la o vreme
Las urme, mai mult
În interiorul pașilor
Care, deși orbi din naștere,
Mă duc la întâmplare
Prin aceleași locuri cunoscute,
Printre aceleași chipuri
Care, doar dintr-o complezență
De carton pătat de grăsime,
Își mai păstrează tencuiala.
Am observat,
Cu cât îmi cunosc mai bine propria casă,
Coridorul pare mai înșelător decât
O oglindă în care te privești
Noaptea pe întuneric,
Când tristețea
nu are început sau sfârșit,
nici pereți, nici uși
și când mergi mai încet, mai atent, prin ea,
îți apare o fereastră deschisă
în mijlocul podelei
și de dincolo
un soare se închide, se deschide
ca o pleoapă confecționată
din toate îndoielile
pe care le-ai avut.
Am observat,
Cu cât îmi întind mai mult mâinile în față,
Văd
Cum prin vene, mai întâi,
Îmi trec gândurile
Și mă simt ca și cum
Înaintez la infinit printre copaci cu scoarța
Cerebrală electrizată,
În timp ce o ploaie de noiembrie
Îmi ascute, apoi îmi tocește la maximum
Nervii.
Am observat
Că de fiecare dată
Când încerc, în zadar, să îmi amintesc
Anumite lucruri,
Izbucnesc în râs
Și simt că acesta nu e râsul meu,
Iar locul nu mi-e
Pe această planetă
Unde zilnic
Memoria
Se află-n grevă japoneză

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10