Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Maria Trif: Poezii

Spune-mi, Ană

Ană, nu te doare zidul
Pus pe firavii tăi umeri?
Cărămizile jertfirii
Mai poti, Ană, să le numeri?

Nu te doare, Ană, vântul
Căruia te-mpotrivești,
Pentru-a construi lăcașe
Din ruine omenești?

De toată nestăvilirea
Norilor ce se ridică
Să-ți orbească ție calea,
Nu ai, Ană dragă, frică?

În furiile furtunii
Spune-mi, Ană, zi cu soare
Și înaltul în privire,
Biciul ploii nu te doare?

Mamă,soață și femeie,
Ană, stâlp de mânăstire,
Nici o piatră nu te doare
Căci ți-e numele ,,Zidire,,!

Cu un vârf de suflet

Fâng un vreasc de îndoială din împrejmuirea zilei
Și-l arunc în vatra rece, să îl ard, spre nimicire,
Beau din ceaiul de gutuie-ntins de mâna seacă-a milei,
Răsfoind prin cartea minții doar de tine aflu știre!

Simt pe buzele de iască răsuflarea ta fierbinte,
În curbura palmei mele chipul tău prinde contur
Brațul dezmierdării tale ce se-apleacă să-mi alinte
Trupul frânt de așteptare, să-l alung, nu mă îndur!

Și mi te cuprind frenetic într-un ritm de poezie,
Te îndemn s-asculți bătaia ce mă chinuie sub stern,
Dar o simte doar întinsul alb al foii de hârtie
Unde, cu un vârf de suflet, ne-ajungându-te, te-aștern…

Mai

Mai naște-mă,cântec, mai cântă-mă, vreme,
Târziul acesta îndeamnă la somn,
Dar tâmpla mi-e caldă și-i încă devreme
Ca geana trezirii să vreau să mi-o dorm!

Mai poartă-mă, umblet, mai umblă-mă, cale,
Galopul acesta opreștemi-l, pas!
Întinsul e neted în lung de cărare
Și bun de zăbavă puținul rămas.

O brazdă de vară spre lut se răstoarnă
Și ochii țărânii pe cer se-oglindesc,
Mai uită-mă, iarnă, mai scrie-mă, toamnă,
Cu aurul frunzei din chipul lumesc!

Haide, viață

Haide, viață, vino să mai stăm la masă,
Să sorbim din tihna șoaptelor de ceas
A umilei goane ce ne-a fost rămasă,
Să gustăm din pâinea scurtului popas!

Hai cu mâna-mugur mirosind a floare,
Nu cânta în struna împietririi mele,
Nici a-nstrăinării care mă mai doare,
Când se-nnourează peste toate cele!

Haide, viață, vino, steagul alb, de pace
Brațul rănii mele încă îl mai strange,
Nodul încâlcelii-ajută-m-a-l desface
Până nu-mi pătrunde-amarul sforii-n sânge!

Hai la o poveste, mai adu-mi o știre!
Spune-mi, în iubire s-a mai pătimit?
Când va fi mireasa, cine-I va fi mire,
Cine-a dus iertare unde s-a greșit?

Haide, viață, vino, vino de îmi ține
Verde dorul, uite-l, sprijină pădurea
Și întinde dragul până-n piept la mine,
Nemurind copacii, amușind securea…

Botez

Iubirea noastră nu-I decât o veste,
E geamătul crestării-adânci din grindă
Plecat din piept spre brațele aceste
Ce n-au nici loc, nici voie să cuprindă.

Iubirea nostră fost-a doar ce este,
Un foc mocnit, dar fără-asemănare,
Pe care-l facem amândoi poveste,
Arzând păduri întregi de ne-ntâmplare.

Iubirea noastră-I văz pe nevăzute,
Mereul ,,dacă,, negâdit de ,,parcă,,
E valul mării încă nenăscute
Visat de lemnul vâslelor de barcă.

Trăind obrocul viețuirii-n lume,
Poate că-i totul doar o răzvrătire,
La care i-am găsit, dorite-un nume
Și-am botezat-o, într-o zi, Iubire!

Melancolie nocturnă

Din nou își picură copacii
Prin seva mea rugina lor
Și văd gonind insomniacii
Pe murgii neodihnelor.

În alba nesfârșire-a nopții
Resimt tot frigul ce va fi
Zidit în neclintirea porții
Când vara nu va mai veni.

Din nou se-aprind, ca-n rug, pe dealuri
Speranțele care ne-au fost,
Tomnaticele noastre baluri
Mai cer un braț de adăpost.

Blândețea lunii de gutuie
Mă mângâie de după nori,
Degust ofranda-i amăruie
Și număr aripi de cocori.

Îmi pare c-aș simți sub glie
Parfumul florilor din glastră…
Nu-I timpul tău, melancolie,
Îmi bate ziua în fereastră!

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10