Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ileana Vladusel: Poezii

Ea

Ea era dreaptă.
Și caldă în sufletul ei.
O pusese Dumnezeu, pământului, temei.
Ea era caldă.
Și înțeleaptă.
În sufletul ei și în căutătura ochilor, albastră.
O pusese Maica, pururi vie,
Vieții mele, sfântă temelie.
Ea era...
Iar eu credeam, mereu că îmi rămâne,
Înger păzitor la greu, zâmbet la bucurie,
Caldă îmbrățișare.
Dar Dumnezeu, privind pământul, i s-a oprit în cale
Și fermecat de sufletu-i de mamă
În care raiul înflorise-n primăvară,
Mi-a luat-o, e prea bună să rămână,
Mi-a spus, ținându-i sufletul în mână.
Ea era bună.
Și era frumoasă.
Ca primăvara înflorind
În ramul din fereastră,
Ca zâmbetul copilului, dintâi,
Iar gândul ei mi-a fost întâiul vis sub căpătâi
Ea era Vie
Și a fost să-mi fie,
Cât dorurile să-încolțească-n veșnicie.
Ea era vie.
Și era frumoasă.
Cât toate toamnele ce i-au trecut prin viață.
Cât toate iernile rămase mie.
Ea, Este vie!...

Timp fără drum

Amar de floare, roadă de durere,
Frunză pierdută a fericiri mele,
Știi tu, că dintre tot ce mi-a fost drag,
Ramul cu verde, limbile din ceas,
Alaltăieri s-au rupt, ieri au căzut,
Azi le-au călcat cu pașii grei un timp
Ce nu-mi mai este drum? Tu, anotimp
Al vântului și-al ploilor și-al ceții,
Ce vii așa, cu zorii dimineții,
De ce-i tragi nopții storul să nu văd
Să-i mai leg timpului un ultim nod?
Ori poate încă n-ai aflat că-n mine
Încă mai înfloresc ramuri cu zile?
Amar de floare, tu ce mi-ai fost dragă,
Roadă de lacrimă, mai stai o viață!
Cât v-am gustat, v-am prețuit chiar dacă
Așa puțin mi-ați pus în tot, dulceață....

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10