Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Melania Briciu Atanasiu: Labirint


Prin volbura de neguri ce înconjoară firea
se scutură sfioasă din ramuri amintirea,
se tânguie pădurea prin clopote prelungi…
Eşti toamnă cu capricii: mă chemi ori mă alungi
şi nu-ţi pot sta în cale, puternică de eşti
prin foşnetele tale m-aţii, mă rătăceşti
pe drumuri fără capăt precum un labirint,
oh, ce departe-i vara cu verdele-i de-absint!
Ce rezonanţă amplă, această simfonie,
oboiul stelei arde pe clipa încă vie.
Dar cum să-mi uit seninul din tâmple, cum să-ndur
o toamnă zămislită subit şi prematur?
Când sub cascada ploii se rupe un zăgaz
ca freamătul din vise să-l ţină încă treaz,
cu mâneci suflecate mă mai trudesc în timp
dar nicovala soartei scânceşte în răstimp
şi nu găsesc puterea în mine s-adâncesc
acest prea-plin de viaţă, acest prea omenesc
năvod în care-aş prinde eternul anotimp
în care nu există nici clipă şi nici timp.
Vezi, toamnă-amăgitoare cum mi-ai turnat din plin
pocalul reveriei şi-al nopţilor suspin,
dar în eternul iiei ce-o ţeşi mă înfăşor
pe-un Caraiman de vise şi-o cruce-n vârf de dor!
Melánia Briciu Atanasiu

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10