Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Gina Zaharia: poezii

*

ca niște pitici alintați
ne-am mulțumit să aruncăm luna
dintr-un piept în altul
și s-o mințim că acesta e doar începutul
.
și ea tăcea
și noaptea mergea
și noi știam că în colțul ochiului drept
sunt peșteri
iar stângul învață iubirea să meargă
pe sârmă

*

pat de povești

.
diminețile par somnoroase
te ating în treacăt ca o sabie de platină
pe frunzele de pelin
mătură două-trei cioburi din felinarul carului mare
trimit un mesager la dunăre
să înece gândurile de ieri
apoi fiecare cu treaba ei
.
singur luceafărul
mușcă din timp
acoperă luna cu poeme de dragoste
îi spune că insomniile sunt viespi
în stupul zilei
și adoarme în locul nostru
ca-ntr-un pat
de povești

*
florilor de mai te-am dăruit

.
am fugit de dragoste ca o pasăre în țările calde
în brațe am păstrat iarna
iar în podul inimii am ascuns steaua polară

să mi te lumineze până la ziuă

mi-a fost frig în toiul verii
și somn în geana dimineții
sete mi-a fost într-o fântână de gânduri
am jucat șotron cu nopțile albe și am furat roți din carul cerului
să mă rostogolesc până la tine
.
am adus oceanul în deșert și-ntr-un pumn de rouă te-am dăruit
florilor de mai
licuricilor orbiți de-atâta drag
le-am povestit cum se clatină poveștile
din buzunarul timpului
și cum se dezleagă caii pe câmpul dorului
la un crez distanță de soare
.
dar cel mai mult am împletit fire de păianjen pentru hamacul
de mâine
amândoi știm că toboșarii nu dorm niciodată
lângă năvoade
iar strada lor e prea mică pentru iubirea noastră


(Jocul talismanelor, 2019)
Gina Zaharia, membru U.S.R


Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10