Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Paul Coculeanu: Celor vii

 (testament de Paști)
•|•
Îmi voi scrie dragii mei ascultători testamentul
pe aripi instrumentale ușoare de porumbei
în sunetul clar al muzicii zborurilor
și-al guguștiucilor turturelelor vrăbiilor graurilor
pițigoilor mierlelor scatiilor sturzilor cintezelor
ce se-aude de-l vreți
de nu-l vreți
încă din zori pe la ferestrele voastre
dând trezirea în orice uliță
și-n orice obscur cartier
aceasta e liturghia arhierească-a naturii
după o liturghie prea omenească
ce se poate pustii oricând
•|•
Îmi voi scrie cu verde numele în sfârșit
iar cu strălucire roșie
de renaștere-a soarelui viața
ca o chemare de utrenie dintr-un altar
când se dă la o parte dvera
și intră în naos lumină
dinspre râul răsăritului meu
spunând că am înviat din morminte
Viață dăruindu-vă

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10