Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Dan Tipuriță: Fiindcă-mi căzuse dragă


Am monitorizat o poezie. Zilnic
Avea o aritmie şi-o rimă slabă.
- Grav!
Ea-mi răsărise-n mintea acelui gând, ce clinic
intrase-n remisiune.
De sănătos-bolnav.
Adesea cu privirea o mângâiam supus,
era frumoasă tare cum noaptea pare luna,
îi respiram iubirea, dar ea tăcea, de sus
îmi priveghea cuvântul
cel șters pe foaie.
Guma.
Mi-am ascuțit auzul în gama re minor,
am acordat vederea la fața-i de lumină,
nonterapeutic simțeam cum un fior
îmi ninge epiderma cu un fior de brumă.
Am încercat să intru în ea prin nervul vag,
la răsărit de toamnă, la vest de vena cavă,
chiar am trecut de sânge, ca peste vis, un prag.
Dar a fugit de mine.
Fiindcă-mi căzuse dragă.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10