Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ion Cojocaru: O, mamă


Avui cândva o Țară
În care mă născui,
Și-o mamă,scumpă mamă,
Care-a plecat și nu-i...


- Ušoară să îți fie
Țărâna,mamă,dragă,
Rămas-am fără tine,
"Străin" în altă țară...

Noi oameni la putere
De-odată au venit,
Sunt alte legi acuma,
Și alte vremuri sânt...

S-a pus pecete neagră
Pe timpul ce-a trecut -
A fost "greșită țara"
În care m-am născut...

"Grešită"-a fost și šcoala
În care-am învățat,
Profesorii ši modul
Cum fusem educat...

A fost "grešită" limba
În care mai vorbesc,
Istoria predată
Ši modul cum gândesc..

O,mamă,dintr-odată
Cum totul să-ți explic?! -
A fost "greșită lumea"
Unde-am crescut de mic...

O,mamă,scumpă mamă,
Mai bine n-ai afla:
Biserica cea sfântă
"Grešită"-a fost și ea!..

Sunt alte timpuri,mamă,
Și altfel de-adevăr
Mă-nchin la tot trecutul
Și la mormântul tău...

O,mamă,scumpă mamă,
Cer scuză de mi-i greu,
Că port mască pe gură
Și la mormântul tău...

(sursa,desen: colajcitatin.Worpress) 

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10