Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Zbor spre înălțimi: Concurs duminical

 (Administrator: Camelia Boț) 

  Premiul special:

Sub lacăt: autor, Ana Văcărășu ~

S-a făcut frig, la mine-n suflet și pe-afară,
Tu nu mai vii, iar timpul îmi pare o povară.
În viață mi-ai intrat așa, numai în treacăt,
N-am apucat a-ți descuia al sufletului lacăt.
Firimituri de visuri tu mi-ai adus în dar,
Iar inima-mi credulă tot speră în zadar
Să îmi întinzi o mână în gest de chemare,
Să vin și să te pierzi în mine ca-ntr-o mare.
Tu m-ai tentat cu bunătăți și ai închis cămara,
Ai semănat prin mine ca-n brazdă, primăvara,
Și florile-au crescut, chiar au și-mbobocit,
Dar tristă-i azi grădina, căci tu n-ai mai venit.
Mi-ai arătat un curcubeu căzut parcă din cer,
Și mi-ai dat drumu-n aer, iar eu atârn de el,
Și bate-un vânt de dor și-mi plânge trupu-a jale,
Că n-am putut deschide poarta inimii tale.
***
Premiul întâi:
Lacătele sorții: autor, Daniela Konovală
Lacătele nopții le-am deschis cu trudă
Am strâns iarba fiarei să dezleg tăceri,
Și-am trecut de puntea orelor de frică
Deblocând speranța zilelor de ieri,
Când plecat-ai singur către altă zare
Și-ai pus trei lăcate peste visul meu
Unul plin de patimi, altul greu de moarte
Și-un blestem de taină dorului cel greu.
Lacătele sorții le-am adus cu mine
Picurând o doină peste răni de lut,
Am deschis fereastra dimineții nude
Să ne-atingă cerul pe obrazul ud.
Toate care-nchise le-ai lăsat ,sunt duse!
Porțile iubirii am deschis acum
Risipiți sunt norii, suferința scursă,
Lacătele sparte și uitarea scrum.
***
Premiul doi:
Încătuşare: autor, Cristina Ghindar Greuruș

Mi-am pus lacătul pe suflet
Ca să nu mai sufăr iar.
Zile cu lumini şi zâmbet
Să urmeze-n calendar.
Mi-am pus lacăt pe iubire,
Că prea multă am dăruit
Tot sperând la fericire.
N-a venit, s-a năruit.
Şi mi-am ferecat şi dorul
Care a plecat hai-hui
Fără milă. Călătorul
Nu răspunde nimănui.
Mi-am încătuşat tristeţea
Să nu iasă la lumină.
Că mi-a stors, ea, tinereţea,
Fără ştire, în surdină.
Mi-am pus lacătul pe gânduri
Să le ţin, dar în zadar.
Că mai scriu vreo două rânduri
Şi le voi închide iar.
Şi mi-am pus cheia pe vise
Ce n-au cum să se-mplinească.
Mi-am închis dorinţe stinse
Ce or să se risipească.
Mi-am pus lacătul pe viaţă,
Că vreau să mai stau puţin,
Să respir în dimineaţă
Aer pur, fără venin.
***
Premiul trei:
Privește Tată CerescȘ autor, Ionuț Zamfira
Privește Tată Ceresc, cum fiii își leapădă glia,
Părinții de dor se lovesc și-ascultă pustii ciocârlia,
Rămân sufocați de dureri, când apa le inundă cămara,
Rămân cu-amintirea de ieri, dar iată, se-apropie seara!
Oprește Tată Ceresc, durerea, ce astăzi ne-apasă
La granițe s-apară un zid, să scrie pe el: -Du-te-acasă!
Pământul să fie -nflorit și gliile toate -ngrijite,
Bătrânul să fie iubit, iar lacrimile toate oprite.
Avem căpitan peste plai, dar n-avem soluții majore,
Există speranță de trai și lacrimi cu unde sonore.
Iubirea din noi a secat, părinții sunt două morminte,
Copilul din noi a plecat, copilul devine părinte.
Aș vrea, ca de mâine, să fim cu toți fericiți, stând acasă
Alături de oamenii dragi, ciocnind un pahar toți la masă.
Dușmani, hoți sau oameni săraci să fie de-aceeași culoare,
Un lacăt s-apară pe noi:
- Trăiască România cea Mare
***
(concursul din 27 septembrie 2020)
Sincere Felicitări și din partea Revistei Extemporal liric!

Un comentariu:

Zbor spre înălțimi spunea...

Felicitări autorilor! Succes tuturor!

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10