Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Zbor spre înălțimi: Concurs duminical - jertfa creatoare

 Administrator: Camelia Boț



Rezultate Concurs:

Nelu Cazan, Locul I -

Sandu Tanase Chiru, Locul II -

Cristina Ghindar Greuruș, Locul III -



Locul I -

(și câștigătorul concursului)

*Nelu Cazan

Acesta sunt
(fragment)

Eu nu scriu Opere Alese,
Nu prind cuvinte-n pioneze.
Nu-mi cereți texte literare,
Ce scriu, nu este de vânzare.
Nu sunt poet şi nu pot fi,
O fabrică de poezii.
Sunt om din carne şi pământ,
Scriu doar ce ştiu şi doar ce simt.
Nu corectez texte pe soft,
Atâta ştiu şi atâta pot.
Să nu-mi spuneți că fac greşeli
Când scriu din suflet...şi dureri,
Scriu doar spontan ce-mi vine în minte
Nu caut să-mi aleg cuvinte.
Nu am pretenții de poet,
Nu mă consider
Vre-un deştept
Şi mi se pare a fi normal
Să scriu ce simt şi e real.
Ştiu, e mai greu, sunt dificil,
Poate că sunt şi un pic debil
Că mă întind prea mult la vorbă,
Nu mâncăm toți aceiaşi ciorbă.
Eu... nu sunt vegetarian
Şi dacă sunt aerian
Nu vă spun asta să glumesc,
O spun să ştiți că vă iubesc.
Atunci când scriu în virtual
Trist... ce citeşti este real.
E rupt din inimă şi-n taină,
Nu îmbrac aici o falsă haină.
Ştiu carte cât să mă descurc
Chiar dacă azi par cam năuc.
Eu... nu-mi fac griji gramaticale,
Stau prost cu corzile vocale,
Nu reuşesc să exprim tot
De aceia urlu când nu pot.
.......................
Şi când privesc visând la lună
În orice zi şi săptămână,
Doar când am timp şi nu am treabă
Vă scriu cu sufletul în grabă,
Că de mă-apucă nebunia
Mi-e că iau coasa nu hârtia,
Să pot scrie gramatical.
Acum sunt doar un ins banal,
Dar şi aşa îmi ştiu măsura
Că azi e scumpă arătura.
.....................
Scuzați-mă, v-ați plictisit
Citind ce scrie un tâmpit.
Ce nu vrea glorie eternă
Şi-şi pune calm capul pe pernă,
Strângând cu drag noapte de noapte
În brațe semnul său de carte.
...sunteți cu toți în semnul meu
Că aşa a vrut Dumnezeu.
Şi chiar de viața ne desparte
Vă am aici în semn de carte.

Locul II -
*Sandu Tanase Chiru

Te-ai sacrificat degeaba

Oare-a meritat tot chinul
Să mănânci doar de sub unghii,
Ca să păcălești destinul
Ai mai tras și niște pârghii
Și acum nu-ți vede fața
Obligat, dar și din frică,
Masca este fortăreața
Și imunitatea, nică!
Te-ai sacrificat degeaba
Și acum privești cu ură
Evident că un zgârcioaba
Ai rămas, e trăsătură
Eu nu mi-am făcut palate
N-am răbdat, să pot, a fi...
Însă am imunitate,
Dor nebun pentru-a trăi

Locul III -
*Cristina Ghindar Greuruș
(poet debutant)
De ce scriu?


De ce scriu? Scriu cã mi-i bine
Şi cã sufletul îmi cântã,
Scriu când mã consult cu mine
Şi când inima-mi cuvântã.

De ce scriu? Scriu cã îmi place
Şi cã-mi este sãrbãtoare,
Scriu cã fericirea zace
În cuvânt şi în culoare.

De ce scriu? Scriu cã mi-i soare
Şi mi-s stele, şi mi-s vise,
Şi mi-i viaţa ca o floare
Cu petalele deschise.

De ce scriu? C-aşa îmi vine,
Sã-mi aştern pe coli visarea.
Aşa cred cã se cuvine
Sã-mi înãbuş disperarea.

Şi mai scriu cã-mi este pace
Şi în suflet şi în gând.
Scriu aşa, şi tare-mi place
Sã m-anin de-orice cuvânt.

Prin scris, eu îmi uit tristeţea
Şi necazul şi furia,
Uit cã trece tinereţea,
Uit cã-mi trece bucuria.

Uit cã viaţa se sfârşeşte
Şi cã timpul se prelinge,
Uit când dorul mã-ncolţeşte,
Scriu sã uit cã-mi vine-a plânge.
Felicitări și din partea Revistei Extemporal liric!

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10