Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ionuț Caragea: Aforisme

Aforisme despre "Dumnezeu" din antologia de poeme, citate şi aforisme "M-am născut pe Google", editura Fides, februarie, 2021.

*
Uneori îmi trec prin cap gânduri furioase ca niște armate de fulgere. Poate că Dumnezeu încearcă să comunice cu mine, iar eu, ca un insomniac, număr secundele dintre lumina pe care n-o ating și glasul pe care nu-l înțeleg.
*
Gloria este inerția clipei în eternitate. Iubirea este inerția eternității într-o clipă. Cunoscându-le pe amândouă, prefer magia lui Dumnezeu...
*
Și chiar dacă vei fi rănit, să accepți durerea ca pe un dar divin. Pentru că acolo unde nu iubește omul iubește Dumnezeu și, dacă nu renunți niciodată la iubire, nici Dumnezeu nu renunță la tine și îți va da într-un final ceea ce meriți.
*
Tot ce este materie poartă amprenta lui Dumnezeu. Iubind materia în esența ei, putem accede la divinitatea ei.
*
ADN-ul lui Dumnezeu este compus din spiralele galaxiilor.
*
Dacă la început a fost cuvântul, pot spune că Dumnezeu a fost poet și a creat universul așa cum și eu am creat poezia mea.
*
Când eram mic voiam să mă fac Dumnezeu, dar nu realizam cât de greu este să iubești și să fii întotdeauna singur.
*
Când eram mic voiam să mă fac Dumnezeu, dar nu bănuiam cât de greu este să rămâi Om atunci când ești singur.
*
Când ești înconjurat de străini, Dumnezeu este mai aproape de tine.
*
Dumnezeu, prin nemișcarea sa, spune totul.
*
Dumnezeu nu-și trage niciodată sufletul, îl oferă necontenit.
*
Dumnezeu scrie cu pană de înger.
*
Dumnezeu este prisăcarul stelelor.
*
Dumnezeu locuiește la ultimul etaj… într-un cer fără scări.
*
Dumnezeu nu tace niciodată, se face că plouă…
*
Azi, pe fruntea mea, pianotează Dumnezeu.
*
Dumnezeu – ceasul deșteptător care ne trezește, prin revelație, din somnul letargic al existenței.
*
Prefer să rămân toiagul tău, Doamne, pe care să-ți sprijini sufletul, și să mă doară dragostea ta decât să mă dărâme cuvinte de dragul cuvintelor...
*
Suntem asfixiați cu zădărnicie și necunoaștere. Aș vrea să vină Dumnezeu să ne facă respirație gură la gură...
*
Prin subteranele minții, Dumnezeu se balansează pe un hamac plin de stele.
*
Dumnezeu răspunde la orice întrebare, dar cine acceptă tăcerea ca fiind cel mai folositor răspuns?
*
Tot ce-i adânc până-n suflet este resimțit și de Dumnezeu: durerea, dragostea, chiar și abisul din noi.
*
Respect religia în care m-am născut, dar nu mă las ușor convins. Îmi place să-l provoc pe Dumnezeu cu întrebări indiscrete, ca mai apoi să fiu persecutat cu miracole.
*
Dumnezeu este sus, atât de sus încât cei care încearcă să-l găsească prin puterea minții vor fi striviți de avalanșa propriilor gânduri.
*
Când Dumnezeu a făcut lumea, cu un ochi plângea, iar cu celălalt râdea. Plângea știind cât vom suferi, râdea știind că îi vom ține totuși de urât.
*
Dumnezeu își permite luxul de a da tuturor oamenilor autografe cu raze de soare. Când vine noaptea, stelele îi scriu și îi rescriu biografia pe paginile infinite ale cerului.
*
Dumnezeu stropește pânza dimineții cu rouă. Este divina lui semnătură.
*
De dragul liberului arbitru, Dumnezeu ne-a tăiat sforile. Acum doar speră să ne facem leagăn din ele.
*
Știți de ce plouă atât de mult? Pentru că nimeni nu-i oferă lui Dumnezeu o batistă...
*
Dumnezeu, ambasadorul lacrimii mele pe lângă inima ta.
*
Dumnezeu e perla după care te scufunzi în propria lacrimă. Uneori e cuvânt, alteori e tăcere.
*
Dumnezeu nu se dă în spectacol. Nu are loc de măscăricii acestei lumi.
*
Pentru ochii lui Dumnezeu, e bine să fim împreună. Pentru gândurile sale, e bine să fim singuri.
*
Dumnezeu ne-a dat la fiecare atâta minte câtă putem duce.
*
Dumnezeu scrie cartea vieții, cerul e hârtia indigo, iar noi suntem urmele scrisului.
*
Omenirea este o pagină ruptă de Dumnezeu din cartea visurilor sale. O pagină pe care și-a vărsat cafeaua cu stele.
*
Dumnezeu are mireasmă de cetini de brad.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10