Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ionuț Caragea: "Prometeu dezlănțuit"


(pentru Nichita)
într-un vis
le-am furat zeilor poezia
da, le-am furat zeilor poezia!
când am deschis ochii
mâna mea a început să scrie singură
când m-am privit în oglindă
din vechiul meu lanț
purtam doar o brățară
eram tânăr, frumos și dezlănțuit
un înger blond cu ochii albaștri
coborât de undeva dintre aștri
și totuși
și totuși remușcarea îmi rodea sufletul
așa cum necuvintele rod întunericul
să fi fost dragoste?
să fi fost clemență?
totul se plătește, nu?
de ce am rămas nepedepsit?
și-n timp ce mâna dreaptă tot scria
mâna stângă îmi turna apă de foc
în pahar
ia și bea!
ia și bea!
scriam și beam
și apa de foc intra în mine
ca un vultur devorându-mi ficatul
lumea nu înțelegea
dar era mai corect așa
era mai corect
(Poem din antologia de poeme, citate şi aforisme "M-am născut pe Google", editura Fides, februarie, 2021.)

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10