Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Vasile Culidiuc: Dalia

 (proză scurtă )                                                                                                                                                                                   

Era începutul lunii mai. Cald. Parcul Dendrologic Ariniș mirosea frumos. Am un miros extraordinar. Mirosea dumnezeiește în jurul meu!
Mă uit atent după prietenii mei. Nimic. Nu se grăbesc. Ceasul meu, Wostok, arăta ora 11.
Gâzele au început plimbările lor din floare în floare. Era o încântare să le vezi. Natura se trezise.
Mi-am propus să mai stau 10 minute și după aia plec la Piatra Pinului. Singur.
Îmi pare rău că nu mi-am luat o carte cu mine. Să stau pe o bancă și să citesc 'Războiul sfârșitului lumii' de Mario Vargas Llosa. Capodopera lui Llosa are la bază un eveniment istoric real din istoria Braziliei. Mă gândesc la Antonio Sfătuitorul, liderul care a condus revolta unei secte milenariste.
M-am hotărât să plec. Prietenii mei nu mai vin.
Copiii au început plimbarea pe biciclete sau trotinete. Sunt bucuroși. Vorbesc cu toții.
Fac o plimbare în jurul terasei. Aș bea o bere. Unde stau? S-au apucat de băut.
Gândurile îmi fug la cartea lui Llosa. Pentru rebelii din Canudos republica se preschimbă în Antihrist.
Ridic ochii din trandafirii de la marginea straturilor și-l văd pe Cătălin.
-Greu, spun eu.
-Am o surpriză pentru tine, spune Cătălin.
Dau din mâini. Mă enervează oamenii care se lasă așteptați.
-Unde-s ceilalți?
-Vin cu fetele, spune Cătălin.
Ridic din umeri. Sunt rănit. Laura m-a părăsit. Prevăd că o stau în colțul meu și o să torn în burtă bere 'Solca' și coniac 'Triumph'.
-Crina vine cu Dalia, spune Cătălin.
-Dalia e cuplată cu Sorin, spun eu.
-Vrei o pacioacă?
Refuz.
Își scoate pachetul de 'Pall Mall' și pescuiește o țigară. O aprinde cu bricheta 'Zippo'.
-Toți sunteți mafioți? Aveți brichete 'Zippo', spun eu.
-Te oftici, Petea? Recunoaște, spune Cătălin.
Râde. Râsul lui seamănă cu nechezatul unui cal dințos.
-Sorin e cu Mimi, spune Cătălin.
-Mimi?
-Aia care vrăjea cu frate-su, spune Cătălin.
Sunt uluit. Sorin îi fură gagica lui frate-su. E a doua oară. Întâi a fost Florica.
-Au făcut schimb de fluide?
Cătălin nechează. Încuviințează.
-Și Dalia?
-Dalia o să se cupleze cu tine, spune Cătălin.
E frumoasă și Dalia, dar eu o iubesc pe Laura.
-E dulce, spune Cătălin.
-De parcă ar fi cozonac, spun eu.
O văd pe Crina. Apare și Dalia.
Încet, încet, se strânge gașca.
Sorin vine cu Mimi. Sunt îmbrățișați. Sudați.
-A făcut prospecțiuni geologice, spune Cătălin.
-Pe te a, spune Sorin.
Asta se scrie cam așa A/T. Rebusistic.
Dalia vine lângă mine. Îmi zâmbește. E tare frumoasă.
Tragem două mese și scaunele și ne așezăm.
-Am adus casetofonul, spune Otiliu.
E aproape beat.
Lucica se uită lung la el.
-Punem 'Beatles', 'Yellow Submarine', spune Cătălin.
'In the town where I was born/ Lived a man who sailed to sea/ And the told us of his life/ In the land of submarines'.
Am comandat bere 'Solca' o sticlă de cireșată pentru fete.
-Știi că lui Best, George Best, ăla care a jucat la Manchester United, presa britanică i-a zis că este al 5-lea Beatles?
-Dă-l naibii, eu țin cu Liverpool, spune Cătălin.
Dalia s-a refugiat în brațele mele. Mirosea a iasomie. Am sărutat-o pe gât.
-Am auzit că te-ai luat de Gotz aseară? O luai, spune Otiliu.
Am zâmbit malițios.
-Așa ești de bun? Ai făcut lupte libere și te dai crocodil, spune Otiliu.
-Și ce-i cu asta? Te doare undeva?
Întotdeauna era împotriva mea. L-am crezut prieten, dar e dușmănos.
-Dacă vine prin Ariniș, și apare, îi spun că te lauzi că-l bați, spune Otiliu.
-Plătesc eu consumația.
M-am ridicat, am plătit și m-am dus pe marginea Moldovei.
-Faci baie?
Era Dalia.
A venit lângă mine.
-E beat, spune Dalia.
-Dă-l dracului.
Ne-am dezbrăcat de haine și am intrat în Moldova.
-E rece, spune Dalia.
O sărut pe umeri.
Înoată puțin în jurul meu.
Ieșim pe malul celălalt. Găsim nisip. Arde. Ne așezăm.
-Eram gelos pe Sorin. Mi-a plăcut de tine, îi spun eu.
Râde fericită.
-Te uitai lung după mine. Pe Rarău am observat că ești îndrăgostit de mine, spune Dalia.
Confirm din cap.
-Prietenii tăi spun că ești un băiat ciudat, spune Dalia.
-Și tu ce părere ai?
O sărut. Îmi vine s-o mănânc.
-Ooooo! Zmeul zmeilor! Ai fugit cu gagica lu' Sorin, spune Otiliu.
-Tot îl plesnesc azi, spun eu.
-Dă-l naibii, spune Dalia.
Ceilalți prieteni au ajuns în dreptul nostru.
-Cum e apa? Merge de-o baie? spune Sorin.
Otiliu s-a dezbrăcat și a început să se bălăcească în Moldova.
-Întuneci apa, spune Cătălin.
Face pe gorila în apă.
-Murdărești apa Moldovei, spune Cătălin.
Otiliu imită o gorilă. Porecla lui Cătălin, în copilărie, era 'Goriluța'.
-Am citit cartea, spune Cătălin.
-Ți-a plăcut?
Era vorba de 'Aporisticon' de Mihail Grămescu. Un volum de povestiri apărut la Editura 'Albatros', colecția 'Fantastic Club'.
-Mi-a plăcut, spune Cătălin.
-Excelentă, spun eu.
-La început am fost surprins. În 'Apeironie' sau 'Înșiruirea de noduri' este prezentat romanul tuturor romanelor, care poate fi tradus oricum, cu condiția să se găsească un înțeles fiecărei fraze a textului: XXX XX XXXXX X XXXXXXX XXXXX XXXXXX XX XXXXXXX X XXXXX XXXXXX. O am scrisă pe hârtie, spune Cătălin.
-V-ați prostit, spune Sorin.
-'Babilonia' sau 'Orașul de ruine de scări spre nicăieri' este un eseu despre curgerea simultană a timpului spre viitor și spre trecut, spune Cătălin.
-Mai este o povestire 'Babilonia' sau 'Paliere'. Povestea unui muzeu-labirint în care oamenii rămân captivi în lumile iluzorii reprezentate de palierele sale, incapabili să înțeleagă că acestea nu există 'per se', spun eu.
-Vă dați mari, 'telectualilor? Plictisitorilor, spune Otiliu.
A ieșit din apă.
-Ai înnegrit Moldova, spune Cătălin.
-Tu ai luat numele din romanul 'Mapa Cenușie G.R.'? De Haralamb Zincă, spun eu.
-Și? E interzis?
-Ai uitat să-l aduci? L-ai terminat, adu-mi cartea, spun eu.
-Sunt faine povestirile din volumul 'Aporisticon', spune Crina.
-Eu nu le-am citit, spune Dalia din brațele mele.
O sărut.
-Mi-a plăcut foarte mult 'Dumnezeul neputinței' sau 'Manuscris anonim'. Povestea unui contact dificil dintre oameni și o rasă extraterestră care încearcă să pună capăt potopului care-i devastează lumea. Ei cred că a fost provocat de cercetătorii care au venit să-i studieze, spune Crina.
Otiliu pune 'Sex Pistols', 'Anarchy In The UK'.
'Right now ha, ha, ha, ha, ha/ I am an anti-Christ'.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10