Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Nelu Cazan: Gânduri la răscruce


S-a schimbat anul,ne-am schimbat şi noi
Nu ne mai recunoaştem nici pe stradă,
Cu măşti pe suflete şi aproape goi
Bieți clovni ce defilăm ca la paradă.

Sub munți de vise,zămislite parcă
De sorți ce nu ne aparțin,
Ne lăfăim cu toții într-o barcă
Ce o scufundă un cumplit destin.

Plutim în viață,haos şi derivă
Ne-mai având nici țel,nici viitor,
În buzunar cu doi lei de-o colivă
Împrăştiați de vânt,aleator.

Am străbătut şi secole şi ere
Prăpăstiile s-au tot adâncit,
Nici nu mai ştii şi nu mai ai cui cere
Să pună tot la locul cuvenit.

S-a schimbat anul şi schimbați sântem şi noi
Nu ştim nici ce va fi,ce va urma,
Ne întoarcem iar în viața de apoi ?
Pe cine să mai poți azi întreba.

Nu ne mai recunoaştem nici ca nații
Nu ne mai recunoaştem nici pe noi,
Căzut-am ca indivizi în dizgrații
Mânați sântem ca turmele de oi.

Am acceptat tacit tot ce se întămplă
Şi ne purtăm ca nişte măscărici,
Ne-au şters tot ce aveam sub tâmplă
Şi totuşi încă existăm aici.

S-a schimbat anul,nu ştim ce-o să fie
Şi eu m-am săturat să mă prefac,
Nu voi mai accepta o Pandemie
Cu toții avem nevoie azi de leac.

Nu vreau să văd şi anul care vine
Vre-o mască pe figura nimănui,
Aş vrea să aud că peste tot e bine
Că țara asta nu-i a Neamțului.

Să-mi văd poporul renăscând din scrumul
Ce s-a depus pe oameni şi destine,
Cu demnitate să ne croim drumul
Să pot visa şi anul care vine.

Să nu mai văd în jur doar chipuri triste
Nici mască pe figură să mai am,
Nimic din ce e acum să nu existe
Asta-mi doresc să fie de alt an .

Întoarce Doamne,timpul înapoi
Şi scapă-ne de blestematul chin,
Dă peste țară doar belşug şi ploi
Croieşte-ne că poți,un alt destin.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10