Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Elza Hansen: Veni vidi vici

=======================
Dacă ai absolutul în palmă
deasupra aripilor mele
știința ta mai multă
te face Solomon
cel înțelept?
Cine te crezi
sprânceană
Gibraltar?
De când ești suveran
ochiului păzitor de bârne
a paielor preconcept?
E timp de revoltat în piața
unde Socrate
de generații a renunțat
să caute
aproapele
în frate
Uite
aici
forme
și
punctuație
acum
ce
rezultat
dau
la
a
ta
deșteaptă
ecuație?
Bate-te-n pieptu-ți fariseu
Tu nu greșești cum eu de rău!...
Un Kierkegaard din colț de hartă
privește scena de esență-nfometată
pândit de cărturarii
ce au structura programată...
Eu sunt povestitoarea
care nu mai vrea să cânte
la vioara
cea afoană
dar vizionară
întoarcerea la
presupusul mal
nu va fi lină
ori ușoară
ce este trist
e egoul
că-i egoist
în loc să poarte mască
vrea să fie trompetist...
Nu am fost val în mare
pretind doar
vrând să-i aparțin
...
O biet destin!
Să crezi că ești
conducător de navă
când
de fapt nu ești decât
pasager
un clandestin...
în fire nețesute
metrică
de definiții dezbrăcată
sunt goală
dar mă rog
compasiunea să mă umple:
-Ai milă de ei, tată!
Nu cunosc trecerea
de la estetică
la etică!
======================

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10