Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Giorgian Ionuț Zamfira: Nu vreau soldat


Eu simplu călător pe-un drum uitat
De cei pe care îi votăm cu sila
Rămas pe gânduri trist și-abandonat...
Că-n umbra lor nu se ivește mila,
Din suflet strig cât pot și răspicat:
-Nu vreau soldat!

Sunt unic om ce-n zare-a lăcrimat
Când toți boierii-și mângâiau pupila,
Cu ochiul drept ceva mi s-a-ntâmplat,
Privind la oameni cum înghit pastila!?
Dar strig din suflet cât mai răspicat:
-Nu vreau soldat!

Nu vreau să fiu de voi manipulat
Nu cad în plasa vorbelor uitate,
Lichea care ai fost un avortat,
Îmi ceri ca să renunț la sănătate.
Nu vreau război, am sufletul curat:
-Nu vreau soldat!

De ce să lupt când totul s-a furat
N-avem pământ și nu avem uzină...
Factura iarăși azi a explodat
Și n-avem bani să cumpărăm benzină.
Prefer să nu particip la vânat:
-Nu vreau soldat!

De-o fi să mor în mod civilizat
Voi ști că-n suflet nu port nicio vină,
Nu vreau să fiu de viață condamnat
Deși voi puneți taxă pe lumină,
Deschid fereastra și m-arunc în pat:
-Nu vreau soldat!

Nu vreau soldat și nu vreau nici război
Prefer să mă îndrept spre-o nouă gară,
Părinții noștri s-au luptat cu voi
Și au murit în chinuri pentru țară...
Ne-au învățat că pacea e în noi,
Nu vrem război!

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10