Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ionuț-Tiberiu Balan: Poezia este patria mea


aici cuvintele se servescîn sticle de vin
chiar de curînd am amețit din două sticle

de cuvinte
mergeam pe drumurile patriei
beat! dar o iubeam mai ales
dar mai ales cînd îmi odihneam trupul obosit
pe lîngă vreo bordură
și patria m-a iubit

la sînul ei mă strîngea cu putere
iar sînul! sînul ca un vers pe care l-aș recita
săruta
eu - poetul
ea - patria

ce demi-dulci îți sînt cuvintele
ce sferic îți este sînul
de nu le-aș sfărîma cu palmele și buzele
au!
glontele...

eu - soldatul
tu - poezia
pentru tine sîngerez, patrie
pentru tine mă pregătesc să mor
căci poezia este patria mea
iar eu
- soldat

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10