Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Viorel Boldiș: Da,sunt bolnav...


Este posibil ca imaginea să conţină: Viorel Boldis

Da, sunt bolnav de o iubită boală
Considerată azi provincială:
Patriotism acut... ultima fază...
Mă vindec doar cu-o naţiune trează.
Aşa e, ştiu, aveţi cu toţi dreptate,
Nici îngerii nu au naţionalitate,
Însă vedeţi voi, dragi compatrioţi,
N-am auzit prin cer de îngeri hoţi.
Dar pe la noi, în România dragă,
Nu-i politician să nu ia şpagă,
Iar Parlamentul, fir-ar el să fie,
E mai degrabă o altă puşcărie.

Da, sunt bolnav şi recunosc, mă doare,
Mă doare ţara mea pe la hotare,
Şi n-am alt leac, nu mi se iartă vina,
Fără Moldova, fără Bucovina.

Degeaba-mi arătaţi cu îngâmfare
Spre vest, această Europă mare,
Care, zâmbind, în palmă ne primeşte,
Apoi închide pumnul, ca un cleşte.

E dulce apa Dunării albastre,
Martoră vie a naţiunii noastre,
Dar când în mare s-a vărsat ea toată,
Nu mai e dulce, ci amar' sărată.

Da, sunt bolnav de o iubită boală
Considerată azi provincială,
Contagioasă, cu viruşi patrioţi...
Mă rog la Dumnezeu s-o dau la toţi!

Viorel Boldis

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10