Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Vlad Anghelescu: Afectiv

1--5 - 6
*Afectiv 1
Pentru tine, mamă
am învățat să plâng de la o cățea
care odihnea noaptea lângă mine
precum o stea
crezându-mă dumnezeu
să-i dau iertare.
Își oferea sufletul în întâmpinare
deasupra pieptului
modelându-l naiv cu lăbuțele
semănând a gladiole
cu gheare și pernuțe
ancestrale
în felul ei rugându-se
să nu fie în zadar
vremelnicia,
farmecul și enigmele.
Pentru tine, mamă
am învățat să plîng
și să îți cer iertare.
Pentru tine, mamă stea
fără asemănare
mă rog naiv
să nu fie în zadar
vremelnicia,
farmecul și enigmele.
*Afectiv 5
Nu sunt eu mai nefericit
Gândește-te la toți sfinții
sau la copiii blestemați genetic
sau la accidentările fatale,
la ferestrele prin care se inundă
cu moarte lumina,
sau la cei ce nu s-au trezit pe lume
și mor
fără rugăciune...
*Afectiv 6
Acum, mamă
aproape m-am vindecat
surâd din plasa cu rouă
înaintea sosirii luminii.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10