Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ioan-Mircea Popovici: Un cântec și un lătrat de câine, cu poezie pe pâine


Acoperiri şi descoperiri. Dacă am face atâtea descoperiri câte acoperiri ne sunt date să facem nu ştiu dacă ar fi mai bine. Ştiu sigur că prostiile nu ar mai fi luate de bune şi nici plăcinta cu mac n-ar lipsi la un pahar cu ţuică de prune. Pe bune. Da, daaa, daaaaa, sunt de-a dreptul fericit să întâlnesc oameni şi situaţii frumoase, cu adevăruri pline de viaţă, negăunoase şi arţăgoase. Cică, nu toate furtunile vin să ne perturbe viaţa. Unele vin să ne arate calea...
Cu ani în urmă, când începusem să văd mai bine ce se întâmplă pe Scara lui Escher, îmi făcusem un compas şi un echer şi pe plaja din faţa casei cu iederă descopeream locuri geometrice de gradul unu, doi, trei şi patru. Când am ajuns la patru am pus la bătaie unitatea imaginară şi-un mieunat de motan. Atunci am spus: această literă este ca o ghindă. Evident, intuiam stejarul care va creşte cu ajutorul puterii punctului faţă de cerc şi a lui Dumnezeu. Nimic fără Dumnezeu devenise lege pentru mine. Şi era foarte bine. Cu Scara lui Escher ajunsesem la a 30-a treaptă. Într-o clipă deşteaptă am descoperit că Scara Fără Nume, Scara lui Escher şi Scara lui Ioan Scăraru au în comun numărul de trepte...
Petrică şi Îngerul au pus Acoperământul Maicii Domnului peste cele trei scări şi astfel s-a născut umbrela cu pui de umbrelă, primul pui de umbrelă fiind umbrela Părintelui Isihie de la Frăsinei, al doilea, umbrela Poetului Radu Ilie Şuiu, al treilea este umbrela Cio-Cio-San, care mă însoţeşte pe Pasarela din Mamaia şi al patra pui este Umbrela Tridentului Imposibil…
Dacă mă întâlnesc cu pisicul ţi-l aducem? Numa dacă este negru, ca Picasso. Este alb. Este motan? Nu ştiu. Şi cum îi zicem? Dacă este pisică îî zicem Pica şi dacă-i motan îi zicem Casso. Să împăcăm ambele situaţii. Un apendice la toată povestea de azi, portativul lui Carnegie. Iată primele 5 linii pe care tu pui primele patru note din Simfonia Destinului…
1. Zâmbetul nu costă nimic, dar are foarte mare valoare. 2. Vrei să strângi miere, nu distruge stupul. 3. Dacă viaţa îţi oferă o lămâie, fă din ea o limonadă. 4. Dacă vrei să schimbi pe cineva, începe de la tine. Este mult mai binevenit şi mai sigur. 5. Fiecare om este prost 5 minute pe zi. Adevărata înţelepciune este să nu treci de această limită.
Şi acum, un cântec şi un lătrat de câine, cu poezie pe pâine... Întru bucurie, să fie! Mă întrebai atunci: oare ce înseamnă chestia aceasta: un cântec şi-un lătrat de câine... şi eu ţi-am spus că nu ştiu, dar sigur ni se va arăta... şi ai văzut şi tu ce multe înseamnă...
https://www.youtube.com/watch?v=p_5yt5IX38I&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3VnvDLaTmig1Krd5eXmYAeJFKVmyp1sc9jPNFH9Rq_8dTYuZj0VMJAjxs
https://www.youtube.com/watch?v=aKJvbTEnp0I
https://www.youtube.com/watch?v=zg3U4ak7IDA

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10