*
Eleganţa lucrurilor pe care nu le vrei şi
care nu te resping, vulgaritatea lucrurilor pe
care nu le vrei şi care te resping.
*
A. E.: „Să nu uităm că Sainte Beuve a
preferat Fanny a lui Feydeau şi nu Madame
Bovary a lui Flaubert, poeziile lui Bainville şi
nu cele ale lui Baudelaire, că Maiorescu i-a
preferat pe colonelul Şerbănescu şi pe Matilda
Cugler-Poni lui Macedonski. Iată ce se poate
întîmpla, la o treaptă ilustră, cînd criticul nu
este şi scriitor”. Dar dacă este? „Ei, abia
atunci apare o problemă serioasă!”.
*
„Cel mai sigur mijloc de a ascunde
altora limitele tale este de a nu-i depăşi”
(Leopardi).
*
Neapărat, o creaţie veritabilă conţine un
sîmbure de necunoscut pînă şi în raport cu
autorul său.
*
Etimologia cuvîntului inspirator de
teamă camorra. Acesta ar proveni fie din
cuvintele italiene capo (şef) şi morra (un joc
de noroc), fie din cuvîntul spaniol gamurri
(bandiţi din Evul Mediu).
*
D. Caracostea i-a solicitat lui Arghezi o
confesiune asupra condiţiei sale literare,
pentru a fi publicată în Revista Fundaţiilor
Regale, care a apărut în nr. din 1 decembrie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu