Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Nicolae Sere: Să nu mă întrebi...


Croșetez iluzii
adun zile și nopți în iarmaroc pentru a le vinde
pe o nuanță de-albastru
la ultima licitație din metropola contemporană
pe care umanitatea
a acoperit-o cu aripi de plumb,
spăl neputințe cu balsam de vers
și cos luna la capete cu pulsari,
doar-doar o sta pe loc
cântând...

tu întrebi trist și obosit care-i rostul fluturilor,
al muzicii sau al aripilor
și rostești prelegeri despre neant
ultimei Afrodite din agora gândului -

eu răspund celor patru zări din pletele mistralului:
să nu mă întrebi de ce respir roz,
respir viață,
să nu mă-ntrebi de ce zbor dacă nu am aripi,
de ce sunt lumină și nu lut
sau de ce ascund în piept o pasăre,
nu, nu mă întreba...
răspunsul ar fi banal -
pentru că încă mai sunt!

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10