Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Daniel Corbu: Poeme

 Se dedică celor o mie și unu de hoți ai bucuriei mele de-a fi

I
(ULTIMUL ZEU)
Poate că doar eu am văzut zeul cel rebegit
tăbârcind lada de zestre a păcatelor
pe drumul de piatră şi colb
al lumii de azi. Ultimul zeu.
Poate că doar mie mi-a spus ce va urma
poate că doar mie mi-a vorbit de biruința
fără de arme letale
de sfânt sacerdoțiu şi de mantra iubirii
de viața arsă metodic pe rugul cuvintelor.
II
(STINGHERII PROOROCI)
Slavă stingherilor prooroci din pustie
sângerând anonim în grotele lor !
Pe când cel născut să contemple
la otrăvita dilemă
devine condamnatul la otrăvita dilemă
din care ieşi-va vreodată ?
III
(O ALTĂ ROSTIRE)
Adânc mă murdărisem de umbra mea
şi de privirea acidă a ierbii
în acest loc unde rugăciunea se-ngraşă
iar trecutul e doar o dâră de fum.
Aici unde călugării poartă sub tălpi
cărarea spre cel Atoateocrotitor
poate că era în firea lucrurilor
să caut o altă rostire
aşa cum în fiecare zi o altă apă ne scaldă.
Să caut ceva asemănător cu limba
şerpilor
sau a leilor de mare
sau a florii de lotus.
IV
(FIARA SINGURĂTĂŢII)
Aici unde visez
la chimerice lumi
în nopți liniștite ați putea auzi
cum muşcă fiara Singurătății din mine.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10