Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ion Lazăr da Coza: Dii, viață, dii

            în memorian, în memoriam, în memoriam, în memoriam, în memoriam, în memoriam, în memoriam         

încerc să mă-mpac cu tine
viaţă
poate aşa voi scăpa de stigmatul
primit la naştere
de mare damnat
gata oricând să fie trimis
spre Auschwitz…
o să mă aburc pe spatele tău
ca pe un măgar fără şa dârlogi samar
picioarele-mi prea lungi
n-au decât să se târâie prin ţărână şi spini
n-ai decât să mă trânteşti
– ca orice măgar veritabil –
unde mi-e lumea mai dragă
şi când ţi-o fi greu
te-oi duce pe grumaz
că pot viaţă
pot
de n-o să pot
lângă un izvor cu apă rece
vechi căutători de aur
ce ţin secret câte pepite-au adunat
să nu-şi dea la vreo cotitură cu târnăcopu’-n cap
vom adăsta îndelung
îndelung
ori tăcuţi
bieţi beduini
alungaţi de-ai lor din trib
pentru cine ştie ce nelegiuire măruntă
înnopta-vom într-o oază uscată
ocolită de contrabandiştii de mătăsuri
fecioare şi rubine
iar ca măgaru’-n fum de-o să dispari
– iartă-mi comparaţia dar cam ăsta ţi-e obiceiul –
n-o fi cu supărare
pe când
dacă ne-om reîntâlni
din prima o să-mi recunosc vina
de a te iubi mai mult decât meriţi
dii viaţă diii
târăşte-mi picioarele prin ţărână şi spini

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10