Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Mihaela Borzea: Eu cred în pescăruși


Un pas...și încă unul, și-ncă opt,
Secundele sub tălpi, scâncind, se șterg,
Nisipul în metafore s-a copt
Și în sfârșit, am început să merg!

Un pescăruș ce zboară-a-nstrăinare
Mă stinge din călcâie până-n rid,
Ca o fantomă bântuind pe mare,
Îmi veșnicește lacrima-ntr-un zid.

Mă-mpiedic...și pricep că mersul meu
E îngropat sub cărămizi, de-un veac,
Dar vreau să șchiopătez în curcubeu
Și din femeie, ploaie să mă fac.

Un strop...și încă unul, și-nc-o mie,
Prin zid mă tot preling, și cad, și curg
Și biciuind clepsidra pământie
Învăț din mine însămi să mă scurg.

Cu trup de apă mirosind a moarte,
Îmbrac tăcerea clipei în arcuș
Și câtă veșnicie-o să mă poarte,
Ți-o voi cânta din ochi de pescăruș!

Un țipăt...și-ncă unul, și-ncă nouă,
Destramă norii-n doine de smarald,
Tânguitor a Evă astăzi plouă
Pe-un colț de anotimp aproape cald...

Îți mângâi cu șiroaie de lumină
Durerea ce te-nțeapă-n cerul stâng,
Din zid mă smulg, cu tot cu rădăcină,
Și-n pieptul tău, orbecăind, mă frâng!

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10