Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ella Poenaru:Poezii

      

eu nu am venit noaptea la tine mergând pe ape
tu nu m-ai luat de mână să-mi spui talita kumi
sau
fie ție după voia ta
măcar o dată
eu nu ti-am spalat pașii trecuți
cu lacrimi de jale
tu nu mi-ai înviat nici măcar
un singur vis
dar uneori
când adormim singuri
cu fața la moarte
încă mai sperăm la un final fericit

***
   de cât timp e nevoie
să te îndrăgostești la modul absolut
de o persoană pe care o vezi pentru prima oară
genul ăla de senzație
care îți paralizează temporar sistemul muscular
îți dezlănțuie glandele excretoare
îți scurcicuitează sinapsele
și-ți răpește gândirea articulată
e uluitor cum se aliniază planetele
când cerul se decide să-ți dea lovitura de grație
pendulezi între nebunie pură și inspirație
de –acum nu mai poți scrie
vorbi
produce
decât poezie
e genial sentimentul acesta care îți răpește cuvântul
și te face să behăi inocent într-o bulă de săpun
în timp ce te simți ca un demiurg
conectat la energiile cosmice primordiale
(evident nu mai faci distincția între zi și noapte,
între viață și vis, între sinonim și opus)
simți că asiști simultan la facerea lumii
și la nașterea Afroditei din spumă
îți potrivești veșmântul de frunze al lui Adam
ca o cunună de lauri pe frunte
și adormi.
Studiile spun
că îți ia mai puțin de 10 secunde
să-ți faci definitiv
prima impresie despre cineva.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10