Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Petruța Niță: Poezii

Poem nerost(u)it                                                                                                                       

am învățat să-mi scriu tăcerea cu care ai plecat în labirintul neînțelegerii
tocmai când pașii mei sunau din vârful picioarelor zborul unui poem nerostit
pe chipul tău s-a împietrit tânguirea altui om cunoscut necunoscutului
având mândria muntelui care se înalță prin puterea deșertului
te rog să nu te privești în oglindă
nu vreau să-mi vezi prin ochii tăi albul oaselor scrijelind cuvinte-n amintire
sângele s-a scurs demult în culoarea cernelii dar tu... tu nu
tu ai crezut că sunt doar note muzicale dintr-un lied acordat la trilul unei păsări
că pot cânta la un xilofon din oase nemărginite de răbdare în nemărginita-mi dragoste
în afară de lebădă nu știu nicio altă pasăre care să-și cânte iubirea în moarte
știu însă că nu-ți plac păsările îndrăgostite ce-și plâng neuitările
dar mi-ai lăsat destul spațiu încât paragraful pe care-l scriu (cu absurditatea învinsului)
să încapă în voința unei lumânări
furând lumina lunii în timp ce lebăda-și privește pieptul însângerat în apă
ea da... ea poate să se privească în oglindă
din oasele ei poți să construiești oglinda însăși apoi să-ți așezi cuvintele în fața ei
să răspunzi unui decalog al iubirii abandonate uitate mințite trădate
ținând brațul ridicat și o piatră strânsă-n pumnul virtuții pregătit s-o arunci
Imaginează-ți cât ar fi de simplu să mă vezi așa... purtând stigmatul femeii ce-și poartă în loc de inimă
osul din care te-a născut într-o poveste cu paragrafe și semne de punctuație puse la-ntâmplare
să-mi atârni pielea cu care îți îmbrac volumul de debut
să-ți arăți modestia părând uimit că din iubirea ta se naște artă
(deși ești convins că totul se naște în arta ta)
știind prea bine că un cântec din fântâna uitării l-ai scris cu versurile mele...
< Dintr-o viață într-o moarte care te repetă,
într-o viaţă dintr-o moarte care te naște >
ai fi uimit să vezi cum și un munte se poate stinge în deșert rostindu-ți numele
o voce pe care vrei s-o eviți cu o armură de motive inventate
trasă peste gura fântânii ce te atrage într-un vortex
...și doar ți-am spus să nu te privești în oglindă

Tăceri
Motto: Știai că atunci când ești singur tăcerea are cel mai puternic țipăt?
nici nu mai știu câte nopți s-au descompus cu tăcerile tale,
știu doar că fiecare tăcere are tot atâta frumusețe cât durerea din ea
nici câți zori de zi ne-au mai rămas de aprins în umbra apusului,
dar știu că fiecare dorință își caută și găsește un trup prin care să-i renască iubirea
însă, nici dragoste nu știu dacă mi-ai pus în așteptare...
Mi-a rămas tăcerea amară care-ți precede râsul și lacrima scăpată dintr-un vis cu inima rănită,
iar tu știi că-mi place când taci, pentru că numai atunci ești prezent: când te țip
te bucuri că vocea mea nu te mai poate atinge
atât de departe ești în mine, ca și cum ai plânge prin ochii mei
cu respirația unui fluture îți cer să mă lași să te tac în tăcerea ta;
lasă-mă să-ți vorbesc și eu despre simplitatea cercului închis într-o singură noapte,
aceea în care orice poet vorbește cu propria-i nebunie,
dar nu... eu nu sunt poet. și oricum pe ei nu-i iubește nimeni,
fiindcă nici ei nu știu nimic despre dragoste
scrisul e așa... doar o invenție a inimii lor când zboară

pe când eram...
călătoream pe marginea unui vis
știind că voi cădea,
iar sufletul mi se va sfâșia în o mie de iubiri;
învățam să iubesc din mers
împingând vântul cu picioarele desculțe,
mă îndreptam spre foc
(numai acolo nu exista nicio frică)
doar pervazul ferestrei
îmi arăta că trăiam într-un spațiu,
mie-mi plăcea să-l numesc Casă
vrabia ce-și părăsea cuibul de sub streașină
îmi spunea că e doar un loc
unde-ți abandonezi pielea
de care te dezbraci
când treci la iubirea cu numărul o mie unu
nici nu știam să iubesc
nici iubită nu eram,
dar îmi ascundeam frica din cuibul vrabiei
în brațele unui zid sprijinit de umbre
îmi încălzeam picioarele înghețate în focul
întâmplării,
apoi plecam în următoarea călătorie
având cu mine doar amintirile
pe care le lăsam, de fiecare dată, la ușa altui zid
unde îmi construiam pe rând: vrabia,
streașina, fereastra, zidul...
până la temelia cuibului;
ușor, ușor, mă deprindeam cu arta zborului
printre frici
număram iubirile pierdute.
mă trezeam de fiecare dată din visul căutării
timpul uitase să-și facă timp
să mă găsească
pe când eu trăiam într-o aripă
dintr-un vis cu margini zdrențuite

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10