Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Ștefan Doroftei Doimăneanu: Somnul de veghe

Versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri, versuri

Cerul și-a deschis oblonul adormind prin constelații
A deschis ochii și zarea, lăsând luna nori să pască,
Marea plină de suspine saltă-n dansuri, cu ovații
De la urse ce pe valuri, tot încearcă să plutească.
Noaptea s-a-mbătat cu stele, stelele în nori se-nhumă,
Luna urlă printre valuri restartând liniștea mării,
Votca-ajunge în sinapse şi cuvintele-mi sugrumă
Lăsând viduri în vorbire ce ating culmea uitării.
Înţepat de briza rece torn surâs în zori de ziuă,
Maci crescuţi prin ochi de soare înfloresc pe valuri creţe,
Timpu-mi sufă în ceasornic, eu bat gândurile-n piuă,
Și aştept ca nostalgia, ochii-mi tulburi să-mi răsfeţe.
Mă retrag în amintire unde timpul meu se-ascunde
Şi adun din pleoapa minţii mici scântei de ironie,
Soarele-mi închide ochii, asmuţind zeii din unde
Să-mi descânte răsăritul, vis să-mi dea în insomnie.
Mă întreb de ce-mpreună pictăm flori pe răsărituri
Şi pe genele iubirii coasem încă tinerețe,
De ce eu şi de ce marea scoatem dor din infinituri
Şi îl oferim degrabă celor ce-și doresc tandrețe?
Câte vrăji se țes în unde, câte ritmuri bat în maluri,
Câți luceferi mai încântă strălucind prin constelații,
Prin privirea tristă-a lunii se mai plimbă irealuri
Sau iubirea e proscrisă să-nflorească-n rezervații?
-----------------------------------------------------------
Votca s-a-mpăcat cu zorii şi a dispărut din sticlă
Somnul trage-ncet la rame, clipind des, fără motive,
În lumini de întuneric, ziua, visul îmi reciclă
Doar iubirea mea din mâine zburdă-n visuri senzitive.

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10