Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Nely Vieru: Eu te iubesc pe tine vară

      Album aripi de pămâmt   

În nopțile scurte de vară
dorul aleargă parcă mai puțin.
Pot să-mi închid durerea-n suflet,
iar sufletul să-mi doară, pot să îl rețin.

Eu te iubesc pe tine vară!
Mirosul tău de fân proaspăt cosit.
Picurii ploii reci spre seară
și roua din zorii zilei care a venit .

Eu te iubesc pe tine vară
și albastrul cerului senin,
culori de curcubeu ce ne-împresoară
și străveziul albastrului marin .

Iubesc să alerg pe câmpuri înverzite,
să simt roua pe tălpile goale,
umbra si răcoarea pădurilor înfrunzite,
amurgul să m-aline în adieri domoale.

Iubesc s-adorm noaptea, vara afară,
să număr stelele aprinse de pe cer.
Iubesc să te revăd sfioasă în fiecare seară
în visuri efemere care în zorii zilei pier .

Iubesc diminețile de vară însorite
și roua care spală petalele de pulberi,
pictând în culori vii tablouri înflorite
în care în tihnă adorm în zori luceferi .

Iubesc să stau vara la soare
tolănit pe pătură de fân să privesc norii.
Cuprins de arșiță și desfătare ,
să ațipesc pân' m-or trezii țipând cocorii...

Întins, scăldat în razele de soare
ce îmbracă-n arămiu-roș' al meu chip ...
Cu marea ce m-atinge în vârfuri la picioare,
Nisipul din clepsidră, tot aș vrea să îl risip*.
                                                                          

Niciun comentariu:

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10