Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Doar piatra din adâncul fântânii îți poate vorbi despre durerea apei (Teodor Dume)

Emil-iulian Sude: Atât te urăsc poezie


Sunt acela care alungă câinele alb
şi revine să moră pe lanţ,
din Cain în Cain mă spun cum îl ucid pe Abel
şi împart fericit sărbătorile între noi,
pe cruciuliţa de la gâtul pruncului
eu răstignesc ziua de naştere
şi-n tort înfig degetele mortului.
Atât te urăsc poezie, eşti pisica neagră
în rochie de mireasă ce îşi dă de suflet
pisoii orbi şi nu văd pe cine mănânc de pe masă,
atât te urăsc poezie, eşti uşa care se închide
şi de câte ori se deschide te iubesc.
Emil-iulian Sude

Ilica Pavel: Crochiu

Imagini pentru viața

Se duce viața
un pic înapoi -
că o cutră

stăpână pe recile
ploi de unde a venit
pentru fiecare
o singură dată

Pavel Ilica

Nicolette Orghidan: Un gând cât o lume


Luceafăr
și zeu și om și apă
și codru, și mare, și floare
și gând, și vis, și durere, și-mpăcare
E lacul, e luna, pădurea și-o stea luminoasă
E firul de iarbă zdrobit între dinți
E frunza legănată de-un dor
E zeu pe Pământ
Hiperion.

Ottilia Ardeleanu: când de iubire țineam, cu dinții


cu limba ne întorceam cuvintele
și le dădeam drumul
să migreze în poeme calde
orizontul nostru era bine alcătuit
de la o tâmplă la cealaltă
lucruri aliniate
în albastru
mâinile se prelungeau
caligrafic până spre dimineață
în puzderie de simboluri
ceva din noi era
neasemuit și dat
am trăit așa o vreme
apoi ne-am mutat fiecare într-un
alt ideal

Gica Jalba: Coșarul

Într-un orăşel micuț de munte,
Pe undeva ,pe lângă noul dispensar,
Imagini pentru coșarulNici chiar codaş, dar nici în frunte,
Trăieşte paşnic,între oameni, un coşar...
De dimineţă pe la opt ,când e plecarea,
Îmbrăcat curat,împrăştie parfum.
Seara e mult mai greu,cătând cărarea,
Când ochi-s plini, și de funingine şi fum.
Meseria,deși-i periculoasă,nu-i bănoasă,
Însă, de când se știe,o face cu mult drag,
Chiar ,dacă lumea-i rea ,invidioasă,
Văzând cum îl sărută,a sa iubită, seara-n prag...
Parte a lumii, zice că-i vorba de proroc,
Cealaltă,chiar şi-aşa nimic nu înţelege...
Coşar ,coşar,dar e prea mult noroc,
Frumoasa fată, nu-i de el,o alta nu putea alege?.
Cred şi eu că mâna-i dă să poa’ să stea,
Liniştit şi cocoţat în vârf de cas-colo sus,
Chiar dacă lumea asta ,răutăcioasă,rău-i vrea,
Dragostea, pentru frumoasa lui, e mai presus.
Şi cum fără de foc, nicicum nu iese fum,
Istorioara mea ,secret,are ceva,ascuns
De ţi-a ieşit de două ori pe zi,coşaru-n drum,
Norocul,fără de noroc,să știi,nu-i deajuns...!
Gica Jalba

Alexandru Berceanu: lacrimi

Imagini pentru lacrimi
E ziua când plâng
pentru o pasăre,
pentru oricare pasăre
ce n-are scăpare din ghiara de uliu!...
...sau pentru o floare strivită
de pasul buiestru
de gestul prea aspru
a unui novice!...
Plîng
pentru orașul mutilat de alcool,
plâng
pentru pruncul lipsit de prognoză,
pentru femeia vândută pe stradă,
și mai plâng,
oho,
pentru multe,
ar fi nevoie de mulți ochi pentru lacrimi,
dar lacrima
e atât de departe,
atât de departe de inimă!
Alexandru Berceanu
(sursa foto:internet)

Traian Abruda: mai ales


mai ales mai ales mai ales
o întreb pe aleasa gâtului meu
farmacistă la farmacia din calea
torontalului colț
cu cetății ah mai ales
domnișoară
sirop de tuse aveți ? – vine
răspunsul întrebător : seacă sau productivă ? nu
domnișoară
sirop mai ales pentru tusea
aceea a mea din
totdeauna de când
vă știu vă privesc vă admir ! – o tuse cu subînțeles...
mai ales
pe ziua de azi după seara
de citire de ieri
de poezie din mine din ecusonul
din pieptul vostru ales
domnișoară
(dar poate și tu m-ai ales)
să-mi reprezinte deschiderea cu
subînțeles și desprinderea
mai ales – m-ai ales ?
Traian Abruda

Maria Pirlogea: ***

Debut revistă, Debut revistă, Debut revistă, Debut revistă, 
Este posibil ca imaginea să conţină: plantă, copac şi în aer liber
...sclipesc diminețile în ferestrele zilelor
cu umerii goi
duc mai mult pe picioare
obișnuințele
aerul de după
în alte dimensiuni caută ochii
în farul drumului
Negură
Negură
și ce mai vrea de la tine
îți spui
vei vedea...
Maria Pirlogea

Gheorghe Apetroae: ÎN CERUL DIONEI


În tine, bolta e cuprins al unui câmp cu flori-
dionici crini ce-au nins o fluorină zare-
un cer lazur însuflețit, în anatas și travertin-
adâncul ei stropit de-nlăcrimări astrale...
În nurii ei ce re-nfloresc iubirea în Narcis
- ființa pe sonata serii- galactici în plăceri,
simți un balsam de crini angelici și îi porți
pe brațul serii tale criste, de senin încinși...
Sunt candizi și îmbălsămați de grație, în zori
zac cu - ale tale vreri, în firea lor ascunse,
a-și oferi lumini de- muguriri tot altor flori:
- însângerări turcoaz din pătimiri aprinse...
Și cât pe bolta ta în har, crini tot mai înfloresc-
un rai stelar cu salbe de lumini la începutul serii,
pe toate - n tine, flori, le chemi să le iubești
de ne-nceput, din cerul ei, în viersul primăverii...
Gheorghe Apetroae

Vişan Dragoş: Inimi sub pași



Unele inimi și-au scos într-o gară
ultimul nit de preasamblat viitorul
smulgându-și ecouri
pe vreo linie udă de lacrimi
între două traverse
pe care șiroind au crăpat
Habar n-au de ele călătorii-n voiaj
ce pășesc răscolind ușor pietrele
în șir spre cele trei trepte
dincolo-n trenul vieții
pe scările de-oțel
tot împingând uși
ce le vin și în nas
.
Cât de smolit
au sângerat
camerele lor
pereții cocliți
propriile oale
sub presiuni
intime π r2

Vişan Dragoş

(caligramă)

Carmen Tania: eșantion cu tâlc


am pus la păstrare
un cântec de leagăn;
ating din greșeală
un drob de sare,
se clatină, apoi se crapă
în două emisfere
râvnite de o puzderie
de antreprenori;
ar trebui să declar acest incident,
dar povestea are tâlcul ei
care face un tandem haios
cu mentalitatea
Carmen Tania

‎Getuța Z Corbu‎ : secretul muzei


o imagine sugestivă
şi fac din ea ce vrei
mă inspiră
o scară
să urc în inima ta
fereastră
din care să-mi i-au zborul, din gândurile tale
labirint
să mă ascund de dorinţi fierbinţi
curcubeu
să mă întind când treci, să nu mă simți
lumină
s-o aprind când ești întuneric
râs să-l hohotesc când m-ai prins
sau muză
ca să te inspir
Getuța Z Corbu 

Costel Zăgan: Odă muzicii



Aida Verdi
Muzica ridică iarba
în cer
Albastrul mi-ajunge
până
la
brâu
În rest
scaunele goale
așteaptă
alți
                îngeri
Dragoste
stai
pe
aripile mele
pline
de
lacrimi
Gura
mi-a zis
gloria

gura

Costel Zăgan

RESTITUIRI >Marin Sorescu: Ardealul, starea mea de spirit

Ardealul, starea mea de spirit
Cu care mă gândesc la ţară,
De parc-aş respira lumină
Şi existenţă milenară.

La orice pas îţi râde-o floare,
Sub orice pas e un mormânt,
Ardealul întregind o roată
Sub care Horia s-a frânt.

Aud un clopot sus pe-o cruce,
Bătând cu limba-n ideal,
Ca-ntr-o Duminică a ţării
Vin la biserică-n Ardeal

RESTITUIRI > Florin Mugur: Dansul cu cartea

Imagini pentru florin mugur poezii
Cum să fii scund și caraghios
și cu barca ca un văl de mireasă
și cu ochi albaștri

și cum să fii bătrân
și cu hainele ude de lacrimi
și cum să țopăi totuși fericit!

Pe patul meu
dansează beat bătrânul prinț
cu cartea-n brațe.

Îi șiruie udă cămașa pe umeri
îi piuie nasturii veseli -
el țopăie plin de scântei și de țepi

Și ce e scris în cartea Bătrânului? Destinul
meu obosit. Dansează lent. Spre seară
ouă mici, străvezii, îi curg dulce din păr.

De behăit, ce bâlbâială de petale!
Alunecă moale pe-o lacrimă. Uite, se ține
de cartea ce-i tremură leneșă-n brațe.

Și nu-mi mai e frică și nu-mi mai e frică.
Ce fraged e! Capul meu trist și muncit
îndrăznește să râdă.

(Dansul cu cartea/1981)

Gheorghe Grigurcu: Pășești pe-acest covor

Imagini pentru gheorghe grigurcuPășești pe-acest covor pe care florile
și-au vomitat
singurătatea

astfel grădina e-n casă
tu ești în grădină
în tine nimeni.




(amurgul târg/1998)

Daniel Bratu: Nici nu gândesc...


Nici nu gândesc să mi te-nşel vreodată -
îmi eşti în orice boabă de cicoare
sau de piper, în solniţa de sare
ori băţ de stau, în zahărul din vată.
În geamuri, în oglinzi retrovizoare
cu ochii tăi cât frunza de salată,
te simt cu o nevoie disperată
din cap şi până-n vârful de picioare.
Din ce îţi spun acum, cea mai de rasă
făptură a imperiului ceresc
ce din Pământ ar fi putut să iasă,
reţine că-i mai mult decât firesc
să mi te văd întruna, mai frumoasă.
Şi când te văd, mă ştii, nici nu gândesc…
Daniel Bratu

Horga Mihai: Tata


În oglindă mă privesc
Parcă, tată mă privești
Amintiri mă năvălesc …
Simt că încă mă păzești
Ani grămadă au trecut
Ah ! ce mult tată-mi lipsești
Ce puțin am petrecut
Primind sfaturi părintești
De când tată nu mai ești
Scene dragi revăd în minte
Și mereu îmi amintești
Prețioasele cuvinte
Ochelari uzați de vreme
Azi privirea-mi umezesc
Te-ai dus tată prea devreme
Nu ți-am spus cât te iubesc …

Domşa Lucian: Aneta

 (part.36)
Valer a lui Bârzu a ieșit pe întuneric să-și caute câinele. Nu era deloc curent în sat, și el nu se putea pune în pat fără câinele lui. Îi plăcea să-l simtă ghemuit, acolo, la picioare, când dormea. Locuia singur, într-o casă dărăpănată, în apropierea Boltei. Avea peste cincizeci de ani și nu a fost însurat niciodată. Nimeni din sat nu-și mai aducea aminte de el cum a ajuns acolo, la fel cum nici el nu-și mai amintea dacă mai are frați sau surori și dacă-i trăiesc părinții. Nu se ocupa cu nimic anume. Toată ziua, cât era de lungă, umbla prin sat, însoțit de câinele lui, de care era nedespărțit. La amiază, când era căldura mai mare, se așeza la umbră, pe o bancă, acolo, lângă Boltă, și moțăia. Când venea mașina cu marfă, Valer întotdeauna era prin preajmă și o ajuta la descărcat pe gestionara de la Boltă. Astfel mai căpăta și el câte o jumătate de pâine și câteva felii de parizer. Oamenii din sat s-au obișnuit cu el, îl chemau “Valeruț” iar el le răspundea, rânjind, “Da, io!” Așa au ajuns copiii din sat să strige în urma lui “Da, io!” și să râdă de el, iar Valeruț să se strâmbe și să arunce cu pietre după ei. La biserică, după Sfânta Liturghie, părintele Rodion le-a rugat pe câteva muieri din sat să dea dovadă de milă pentru bietul Valeruț, și să-i pregătească ceva de mâncare, măcar de două ori pe săptămână, că așa-i creștinește. Așa că, Valeruț căpăta câte un blid de zamă caldă și o bucată de mămăligă. Le primea cu sfială, în felul lui, și mulțumea frumos, zicea „Mulțam fain!” și se apuca să mănânce cu înghițituri mari și cu o poftă imensă de parcă ar fi flămânzit de câteva zile. La gata, se ștergea la gură cu mâneca de la cămașa lui murdară, își făcea cruce cu mâna dreaptă și întreba: “Mai ai?” Iar muierea care i-a pregătit mâncarea îi răspundea: „No gata, Valeruț, că nu mai am! Mai capeți zamă peste tri zâle, că-i tăt rândul meu să-ț aduc!”
În seara aia când își căuta câinele, Valeruț era mai agitat ca de obicei. S-a pus în pat, să doarmă, iar animalul era, ca de obicei, la picioarele lui. La un moment dat, câinele a sărit din pat și a țâșnit pe ușă, afară. Omul a stat mai bine de o jumătate de ceas pe întuneric, și dacă a văzut că, câinele nu se mai întoarce, s-a dat jos din pat și s-a dus să-l caute. A luat o haină groasă în spinare și a ieșit afară, în uliță. Bolta era undeva în dreapta lui, și a plecat înspre ea. Parcă ar fi auzit un zgomot ce ar fi venit din spatele Boltei. O fi câinele lui, probabil...
Petrișor și Paulina s-au ascuns amândoi după o tufă de acăț, stăteau aplecați, și încercau să-și țină respirația. După un scurt timp, de după colț s-a ivit o siluetă masivă, cu un mers legănat. Omul a tușit tare, după care a horcăit și a scuipat zgomotos, iar Paulina a simțit că i se face greață și l-a strâns pe Petrișor de mână. S-a apropiat de locul în care erau ei ascunși, a dat la o parte tufele de acăț, dar, din fericire, nu i-a văzut. Era mult prea întuneric. A mormăit ceva, și s-a întors să plece. După ce a făcut câțiva pași, a mai tușit odată zgomotos și a scuipat din nou. În clipa aia, Paulina a scos un suspin, iar Valeruț, cum a auzit-o, a luat-o la fugă, și a început să zbiere. Zbieretele lui se auzeau prea tare în întunericul nopții, iar după scurt timp a început să latre un câine, undeva, la o casă din apropiere.
Cei doi au ieșit din locul unde s-au ascuns și după câteva momente au auzit zbieretele omului, niște pași, o bufnitură și un geamăt surd. Petrișor a strâns-o de mână pe Paulina, și s-a oprit. Avea la el o lanternă mică, de buzunar, cu bateria cam consumată, pe care o foloseau și acasă doar în caz de nevoie. A scos lanterna din buzunar și a aprins-o. În momentele alea nu-i mai era rușine să fie văzut cu Paulina, fie ce-o fi. Fata s-a lipit de el, îi era teamă. Băiatul a îndreptat fasciculul de lumină către locul unde s-a auzit bufnitura, și a văzut un trup mare, întins, cu fața-n jos, într-o baltă de sânge. „Ăsta-i Valeruț!” a șoptit el, șocat. Paulina a rămas nemișcată, nu a scos nici un cuvânt, s-a uitat la trupul mătăhălos întins pe jos, în praf, și nu a știut ce să facă. Petrișor s-a aplecat ușor, cu lanterna încă aprinsă și și-a apropiat urechea de buzele celui căzut, să audă dacă mai respiră sau nu. Dac-ar mai fi trăit Nea Ion, precis că ar fi făcut și dumnealui același lucru, și ar fi fost tare mândru de el, de feciorul lui. Nu a auzit nici un respirat, și atunci s-a gândit că ar trebui să vadă dacă-i mai bate inima. Dar nu avea cum să faca asta, doar dacă l-ar fi răsucit, pe cel căzut, cu fața în sus. Nu știa de e bine s-o facă, dacă, Doamne ferește, e mort? El a învățat la școală, la orele de dirigenție, cum se acordă primul ajutor unui rănit, și știa că nu are voie să-l miște, în caz că...
Paulina s-a lipit tot mai tare de Petrișor. Se uita fascinată la el și se mira cât e de calm. Începea să-l placă mult pe băiat și se întreba dacă e bine să simtă așa ceva. Ea a împlinit de curând douăzeci de ani, iar el avea doar șaptesprezece, era încă în școală și nu avea nici măcar armata făcută. Cu siguranță că n-ar fi știut ce să facă dacă l-ar fi găsit ea căzut pe Valeruț. S-ar fi speriat și s-ar fi apucat de plâns, sau, mai rău, ar fi fugit de acolo și n-ar fi zis la nimănui ce a văzut.
Petrișor a stins lanterna și s-a dezlipit din îmbrățișarea Paulinei. Trebuia să facă, ceva. Omul căzut avea nevoie de ajutor. Poate era mort, sau poate nu. Era nevoie să cheme Salvarea. Și pentru asta trebuia să dea o fugă la părintele Rodion acasă, că dumnealui avea post telefonic, ca să sune la spital. Dar dacă omul era mort? Atunci trebuia să cheme Miliția și lucrurile s-ar fi complicat. În momentele alea, i-ar fi plăcut să fie Aneta lângă el. Ea știa întotdeauna ce trebuia să facă. De ce Aneta știa atâtea de multe iar el nu? Că la ei în familie, bărbatul musai să știe mai multe decât muierea lui. Ca să nu se întoarne lumea cu fundu-n sus. Că așa-i rânduit de la bunul Dumniezo. Într-un final s-a hotărât, i-a zis Paulinei să-l aștepte acolo, că el dă o fugă până la Părintele Rodion, să sune, să cheme Salvarea, sau poate să-i cheme pe cei de la Miliție.
Paulina s-a speriat, a zis că ea nu rămâne acolo, pe întuneric, singură, cu Valeruț, pentru că i-e frică. Și că se va duce acasă și nu va spune nimănui ce s-a-ntâmplat. L-a întrebat pe Petrișor dacă se vor mai vedea și zilele următoare, dar băiatul nu a mai auzit-o. Era deja cu gândul în altă parte. A luat-o înspre ieșire, fără să se mai uite în urmă. Se grăbea să ajungă la părintele Rodion. Fata s-a oprit, și apoi a făcut câțiva pași înainte, pe bâjbâite, până ce a ieșit în uliță. Chiar dacă era beznă, de acolo știa drumul spre casa Mătușii Anghelina.
După o jumătate de oră, Părintele Rodion și Petrișor au ajuns în spate la Boltă. Aveau cu ei un lămpaș cu petrol ca să-și lumineze drumul. Nu au reușit să sune în oraș, la Salvare, pentru că suna tot timpul ocupat. Era deranjament pe linie. Părintele i-a zis preutesei să mai încerce să sune, că dumnealui se va duce să vadă ce s-a-ntâmplat, că nu mai e timp de pierdut. Imediat ce au făcut câțiva pași, cei doi, s-au oprit. Valeruț nu mai era acolo. Părintele a ridicat lămpașul, să lumineze și împrejur, dar nu a văzut absolut nimic. Era o liniște deplină și întuneric beznă. În locul unde trebuia să fie căzut Valeruț, au văzut doar o baltă de sânge amestecată cu praf și fire de iarbă. Petrișor s-a uitat mirat către Sfinția Sa, părintele, și a ridicat din umeri. Preotul a zâmbit și s-a așezat pe o ridicătură de pământ. S-a scotocit în buzunare și a scos o țigară boțită, fără filtru. A băgat-o în gură, după care a aprins-o ușor, de la flacăra lămpașului. După ce a tras cu nesaț câteva fumuri, l-a pus pe Petrișor să-i mai povestească încă o dată toată tărășenia.
Copilul s-a uitat cu poftă la Părintele Rodion cum trage cu sete din țigară, ar fi vrut și el măcar un fum, dar știa că nu se cade să fumeze dinaintea preotului. Dar dumnealui, dacă e popă, de ce fumează? Are voie? Apoi a început să-i povestească din nou părintelui cum s-au întâmplat lucrurile, mai puțin de întâlnirea cu Paulina. Când preotul l-a întrebat, că, ce căuta el în spate la Boltă la ora aia, Petrișor s-a înroșit din cap până-n picioare. Dacă n-ar fi fost întuneric beznă, cu siguranță că părintele Rodion și-ar fi dat seama că băiatul îi ascunde ceva. După o scurtă ezitare, el i-a răspuns preotului, cu jumătate de gură, că s-a dus în spate la Boltă să se întâlnească cu un prieten. Iar prietenul lui n-a mai venit la întâlnire, și așa l-a găsit pe Valeruț, căzut acolo, în praf.
Părintele trăgea gânditor din țigară și se gândea că Petrișor, mai mult ca sigur, s-a dus în spate la Boltă să se întâlnească cu vreo fată, și i-a fost rușine să-i spună. Când dumnealui era tânăr, înainte să facă școala de popi, a făcut la fel. S-a întâlnit cu fetele pe întuneric și nu a zis la nimeni. A zâmbit, a aruncat mucul de țigară, și i-a zis lui Petrișor: „No hai să vedem ce-i cu Valeruț”. După care a coborât lămpașul să lumineze cărarea, să urmărească încotro duc picurii de sânge.
Domşa Lucian
(VA URMA)

Simona Serban: ***


moartea asta capătă
prea multă îndrăzneală
e obraznică de felul ei
și-a abandonat bunele maniere
ca pe un bagaj de prisos
și încearcă să mă decupleze
de la curgerea timpului
tocmai astăzi când
mai am doar câteva globuri
de strâns din brad
să știți că nu am semnat
transferul în neant
am ratat punctul de trecere
prin acrobațiile semantice
ale cuvântului
Simona Serban

Vasile Ghica: COCUȚA CONACHI-150 de ani de la moarte

-detractori tecuceni-
Astăzi,22 februarie 2020, comemorăm un secol și jumătate de la trecerea eroinei în neființă.
Într-un moment istoric infernal,când șansele Unirii Principatelor erau spulberate,ea și-a demascat soțul(N.Vogoride,caimacamul Moldovei) trădător de țară,și drumul Unirii s-a redeschis.Numeroși istorici i-au recunoscut meritele.N.Iorga o considera "una din cele mai frumoase icoane de vrednică româncă, pe care a avut-o Istoria Țării",iar președintele Academiei Române,prof.Ioan-Aurel Pop" afirma...Cocuța Conachi a avut înălțimea de spirit,imperativul moral și curajul civic de a ne orienta destinul spre ceea ce suntem astăzi."
Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, textDupă despărțirea de soțul trădător,Cocuța a avut un mariaj strălucit cu un înalt demnitar italian,căruia i-a dăruit șase copii(mai avea trei din prima căsătorie).A murit la Genova,înainte de a împlini vârsta de 42 de ani.Pe patul de suferință l-a rugat pe soțul său să o înhumeze
în pâmânt românesc,la Țigănești(la 3 km. de Tecuci),în biserica familiei.
Au urmat 150 de ani de ingratitudine românească.Istoricii i-au recunoscut meritele,dar eroina nu a fost ajutată să intre în conștiința națională.Nu a fost introdusă în manualele școlare,nu i s-au ridicat monumente,nu există străzi sau instituții care să-i poarte numele,nu s-au organizat simpozioane, manifestări aniversare și omagiale.Personal,am realizat,cu sprijinul Fundației Pelin,un pliant,pe care Ministerul Educației l-a trimis,în anii 2017 și 2018,celor 7500 de școli gimnaziale și liceale,pentru a fi prezentat elevilor.În 2018,am tipărit o schiță monografică despre eroină,iar zilele trecute a avut loc lansarea unui alt volum semnat de scriitorul tecucean Ionel Necula.
Cu sprijinul unui sponsor(Gifarm Tecuci)și al Fundației Pelin,sculptorul Dan Mateescu, a realizat un bust.În urma difuzării pliantului,a cărții și a numeroselor articiole în presa scrisă și pe internet,nu am primit alte puncte de vedere,contestări etc.Au intrat însă în scenă detractorii locali.Nu direct,în dezbateri,ci ,pe ascuns,din om în om, sau prin scrisori anonime defăimătoare(năravuri păstrate din comunism), trimise pe la forurile județene și naționale.Unul mai vigilent a bătut la uși capitonate,unde a fost chiar apreciat.Fără a ține cont de afirmațiile celor doi savanți citați mai sus( sunt evident și alții),indivizii afimau,cu mânie proletară, că:eroina nu are valoare istorică,a fost imorală,că chipul este al Elenei Cuza etc.Au fost inflamate spiritele locale că unii vor să pună pe treptele Catedralei bustul unei prostituate.
Până la urmă,lucrarea a fost inaugurată de Primărie,dar fără acceptul Comisiei Naționale a Monumentelor de For Public.Ulterior,Comisia,evident deranjată,a dat aviz negativ,motivând că lucrarea nu are expresivitate. Bustul a fost dat jos.(Vă rog să priviți cu atenție:este chipul caricaturizat?)Să fie mai expresive busturile unor horthiști care au ucis români și sunt expuse în locuri publice în Transilvania, iar Comisia simulează că nu le vede?
Grație meritelor incontestabile ale Cocuței,Tecuciul ar putea deveni un Oraș al Unirii.Mi s-a spus că nu este momentul.
Lecția ei de patriotism ne-ar trezi poate din" somnul cel de moarte",care va conduce,în curând,România într-un colaps economic distrugător.

‎Gabriela Ana Balan‎ : aproape dușmani


suntem aproape duşmani
m-ai învins de foarte multe ori
te iubeam când spuneam că nu am niciodată destul
te uram de câte ori ai trecut în zadar
niciodată nu veneai cu flori ciocolată pian viori
ci cu o coasă
ar trebui să devenim iubiți secreți
să ne căutăm până nu ne mai găsim
am trista bănuială că mai eşti atât de puțin
că nici măcar nu mi-ai fost un timp foarte bun
să ne luăm adio cred că aş putea trăi
mult mai mult şi mult mai bine fără tine
încä nu eşti un timp mort
doar eu nu înțeleg de ce tot treci
şi de ce toți cei dragi au alt timp
mult mai scurt decât mine
vreau restul de opt timpi din cele nouă
vieți câte are pisica
pisica mea blândă care îşi pierde timpul cu mine
m-am săturat să tot adun pe făraş
timpul care trece prin mine spre lună
mă cert cu timpul
doar el mi-a rămas
e criză de oameni
Gabriela Ana Balan 

Badescu Alexia: ***


am simțurile încordate
aș fi vrut să mă privești în ochi și să-mi spui
ești o vertebră a unui anotimp în care nu mai îmi găsesc nici papucii
nici aroganța
nici neputințele
ești un cactus în care mi-am înțepat nepăsarea
who cares
urmează stația fortuna
naivitatea costă iubire
kilometri de nervi de lacrimi de ger
relax
viața are zâmbetul șăgalnic uneori
chiar dacă te decojește bucată cu bucată
și îi simți șuieratul în ceafă
tot mai pândești hiena
care ți a lăsat ultimul waterloo
în ruină


***
mai toarnă-mi o rană-n pocalul de-absint
și lasă păcatul să toarcă-n surdină
nu spune nimica
mai vreau să mă mint
abstract
rătăcit de lumină
tac runele toate in pas incolor
și râde-n octave păpușa
mă strânge furtuna
pustiul din gol
ce-mi poartă prin cețuri cenușa
e zen labirintul in care mă pierd
și orb este jocul de-o clipă
hai spune-mi
fetițo
in ce timp inert
iubirea s-a scurs
in risipă


Adelina Constantin: Nu mai scrii


Citești obosit printre stropii din geam
tot mai înalte ziduri cresc
te faci mic şuvoiul de apă
te poartă spre mare
rafale cascade stânci te izbesc
la atingerea-ţi timidă nimeni
nu vibrează
te priveşti extraterestru
în oglindă
sau rătăcit printre igluuri
cal fără căpăstru
Adelina Constantin
Vol. Lumea din ciment și sticlă

Postare prezentată

Teodor Dume: De ce, tată?...

Tata s-a dus într-o zi de iarnă cu foarte multă zăpadă. De fapt, nici nu știu dacă s-a dus de tot.Indiferent de zi, cu privirile încețoșat...

Top 10